Stimuleaza sinteza proteinelor inainte de culcare pentru cresteri musculare maxime

Unul dintre marile mituri ale industriei noastre serefera la momentul servirii ultimei mese inaintea somnului. Oamenii se tem ca mancatul seara tarziu inainte de culcare duce la ingrasare din cauza ca metabolismul este scazut noaptea. Acest mit a dus la aparitia speculatiilor caorganismul nostrum indreapta caloriile spre depozitele de grasimi si nicidecum spre tesuturile musculare profunde. In primul rand se pare ca nu exista diferente intre unde se depoziteaza energia in timpul somnului si in timpul zilei sau in timpul zilei pentru oamenii neobezi.

Mai mult, cercetatorii au publicat intr-o lucrare canadiana ca exercitiile cresc rata metabolicasi arderea grasimilor chiar si in impul somnului. Exista o evidenta directa ca prin consumarea unei mese seara se produc efecte benefice. Un studio din British Journal of Nutrition a aratat ca prin consumarea a aproximativ 30 de grame de proteina din zer sau cazeina sau carbohidrati inainte de culcare a crescut in mod egal metabolismul si senzatia de satietate a doua zi de dimineata. Alt studiu publicat in Journal of  Obesity a raportat ca in urma unei diete tinute timp de 6 luni in care majoritatea carbohidratilor erau mancati la cina a dus la o scadere in greutate impreuna cu o reducere mai mare a circumferintei abdominale.Aceste lucruri contrazic mitul mancatului seara tarziu, ceea ce inseamna, ca aceasta frica trebuie stopata. Din contra trebuie sa rogramam o gustare si seara pentru optimizarea proceselor organismului.Pentru cei care doresc crestere musculara consumarea proteinei inainte de culcare ofera simai multe beneficii.Inainte de a face recomandari privind o masa proteica inainte de culcare trebuie sa intelegem principiile de baza privind ingerarea de proteina si cresterea musculara. Balanta dintre sinteza proteinei in muschi si degradarea –catabolismului muschilor guverrneaza cresterea musculara. Atunci cand sinteza proteinei este mai mare decat degradarea ei apar castiguri in masa musculara. Impreuna cu exercitiile cu greutati, o dieta bogata in proteina, este primordial pentru cresterea musculara. O singuramasa bogata in proteina declanseaza, sinteza proteinei in muschi timp de trei ore de la sevirea ei. Totusi, procesul de crestere musculara atinge un platou dupa fiecare masa proteic, chiar daca consumam o cantitate mai mare de proteina. Prin urmare , sinteza proteinei, este reglata de la o masa la alta si nu de la o zi la alta. Asadar, o distributie uniform,ma a meselor pe zi a aratat o sinteza proteica mai mare cu pana la 25% fata de o distributie comuna adia cu trei mese pe zi.

Concluzionand simplu mancand 20-40 gr. de proteina de calitate la o masa cu mese la fiecare 3-4 ore , este cea mnai buna solutie pentru proucerea maximului de sinteza musculara de-a lungul zilei.

Asadar cum ramane cu aceasta formula de servire a meselor seara inainte de culcare? Cu toate ca beneficcind de 8 ore de somn poate fi la fel de important pentru cresterea musculara si arderea grasimilor, trebuie sa astepti pana dimineata pentriu a incepe din nou sinteza proteica. Daca mergi la culcare fara sa mananci nimic nu faci altceva decat sa oblige corpul sa intre intr-o stare catabolica toata noaptea, adica sa pierzi masa musulara in loc sa cresti.

Contrar unui alt mit, nutrientii sunt digerati eficiant siabsorbiti in timp ce dormim. O gustare proteica sau un shake proteic inainte de culcare poate stimula sinteza proteica. E posibil sa fie momentul cel mai important al zilei pentru consumarea proteinei.  DE exemplu daca mananci 180 de grame de proteine pe zi , atunci opreste 30 gr. pentru ultima masa , cea dinainte de culcare si distribuie in mod egal restul de mese pe timpul zilei din 3-4 ore in 3-4 ore. Alege surse proteice de calitate incluzand carne slaba, oua, peste, zer pentru mesele zilei.  Pentru masa dinainte de culcare alege surse de proteina cu absorbtie lenta: proteina din caseina din lapte, branza, iaurt.