INTREBARE: Daca consum alte surse de proteine, am nevoie neaparat si de ‘WHEY PROTEIN’? Nu primesc suficienti aminoacizi din alte surse? Laptele praf este mai ieftin decat ‘WHEY PROTEIN’. Chiar daca ar trebui sa consum mai mult lapte praf este mai ieftin decat majoritatea celorlalte surse de proteine.

Dintr-un punct de vedere tu ai dreptate. Toti aminoacizii sunt la fel.
Aminoacizii ramificati din laptele praf sunt la fel de buni ca cei din proteinele din zer ‘WHEY PROTEIN’. Exista mai multi in profilul proteinelor din zer (‘WHEY PROTEIN’) dar daca consumi suficient lapte praf poti realiza acelasi nivel de nitrogen in organism. Este mai economic sa cumperi 125 grame lapte praf decat sa cumperi 100 grame de ‘WHEY PROTEIN’.
Excesul de aminoacizi, insa, va fi eliminat din organism.  Nu poti depozita excesul de aminoacizi asa cum se intampla cu grasimile. Unii aminoacizi pot fi convertiti in glutamina, iar altii, partial, in trigliceride – grasimi saturate. Stim ca grasimile saturate reduc receptivitatea la insulina.

Apare astfel o alta intrebare:  consumul excesiv de proteine reduce receptivitatea la insulina datorita cantitatii mari de trigliceride din organism?
Proteinele din lapte praf de calitate pot suplini necesarul de aminoacizi in mod adecvat. Totusi nu au toate beneficiile proteinelor din zer (‘WHEY PROTEIN’).