EXPUNEREA LA SOARE SAU APORT PRIN INTERMEDIUL SUPLIMENTELOR?

Se vorbește mult dacă ar trebui să beneficiati de vitamina D prin intermediul suplimentelor sau dacă puteți obține cantități adecvate prin expunerea zilnică la soare. O întrebare mai bună ar fi: „De ce să nu le folosim pe amândouă?”
Beneficiile vitaminei D
Primul lucru pe care ar trebui să-l înțelegi este de ce ar trebui să fii chiar preocupat de vitamina D? În mod surprinzător, o buna (daca nu chiar o foarte mare parte a populatiei) nu consumă destule alimente care sa furnizeze cantitati suficiante de vitamina D, precum pește, galbenus de ou și ciuperci, pentru a numi doar câteva.
O problemă care poate sa apara frecvent este generata de faptul ca organismal multor oameni nu poate să absoarbă în mod eficient vitamina D din alimentele pe care le consumă din cauza problemelor de malabsorbție. Pentru ei, gasirea zilnica a unui timp pentru expunerea la soare este crucială pentru a ajuta la producerea si asimilarea de vitamină D naturală sau va fi necesar să ia în considerare suplimentarea cu vitamina D (aportul prin intermediul suplimentelor nutritive).

Ce beneficii puteți experimenta datorita vitaminei D?
• Cresterea imunitatii;
• Creșteți nivelelor de energie;
• Îmbunătățirea producției naturale de testosteron;
• Reducerea depresiei de tip sezonier;
• Ajuta la menținerea sanatatii oaselor și a dinților;
• Favorizeaza o mai bună absorbție a calciului și a fosforului;

Forta Soarelui
Expunerea la soare –aproximativ 15 minute – in fiecare zi reprezinta o modalitate excelenta de a va face corpul să producă zilnic aproximativ 90% din vitamina D de care are nevoie. Acestea fiind spuse, există o concepție greșită conform căreia soarele oferă de fapt doza de vitamina D – asta nu este adevărat. Când vă aflați în lumina directă a soarelui, razele ultraviolete B (UVB) care lovesc la contactul cu pielea conduc la transformarea colesterolului în vitamina D.
În timp ce soarele este excelent pentru a vă ajuta corpul să producă vitamina D, unele persoane încearcă să nu stea în lumina directă a soarelui datorită potențialului ca razele UV dăunătoare să nu provoace daune pielii sau arsuri solare si chiar mai rău in timp cancer de piele.
Din acest motiv, mulți apelează la suplimente pentru a-si acoperi golurile de micronutrieniți și de asemenea, din motive întemeiate, pentru ca funcționează și sunt foarte ușor de utilizat.DE

CE SUPLIMENTAREA CU VITAMINA D AR PUTEA FI CEA MAI BUNA OPTIUNE?

Miscarea in aer liber si expunerea la lumina soarelui reprezinta o buna optiune pentru a utiliza si beneficia de o sursă naturală de vitamina D, cu toate acestea, în funcție de locul în care locuiți, este posibil să nu aveți timp suficient pentru o expunere la soare in special din cauza schimbării anotimpurilor.
Dacă locuiți într-o zonă în care lunile de iarnă sunt reci și întunecate, veti putea constata in foarte scurt timp ca lipsa luminii soarelui v-a generat o depresie sezonieră și ați observat deja ca starea dispozitiei Dvs. a fost serios afectata în aceste luni. In acest punct aportul unui supliment pe baza de vitamina D se poate dovedi foarte util.
Dar daca nu te poti expune constant la soare o scurta perioada din zi pentru a-ti obtine portia zilnica de vitamina , atunci este absolut important să găsești un supliment de vitamina D de calitate si/sau să consumi alimente bogate în vitamina D.
Indiferent de modalitatea pe care o veti alege (hrană, soare sau supliment), faceți din dobandirea necesarului zilnic de vitamina D o prioritate. Cum stiu ca beneficiez de un aport suficient de vitamina D zilnic? (Mentiune: dacă luați mai mult decât este necesar, corpul dvs. îl va păstra), utilizați toate cele trei metode (expunerea la soare (1) / aportul de suplimente nutritionale pe baza de vitamana D si respectiv consumul constant de alimente care furnizeaza cantitati adecvate de vitamina D- astfel încât in ceea ce va priveste sa nu se puna niciodata problema deficitului de vitamina D!