Pentru cei mai noi in industria fitnessului, suplimentele nutritive sunt un subiect foarte intimidant. Sunt invadati cu relatari in legatura cu suplimente despre care se scrie ca sunt foarte bune precum si altele care nu sunt bune sau chiar porcarii. Intr-o zi simti ca ar trebui sa iei cat mai muite din clase diferite iar in ziua urmatoare simti ca totul e in zadar, ca nimic nu te ajuta. Chiar este frustrant pentru un  incepator care nu stie sa navigheze prin jungla de informatii existenta.
Cu timpui nebuloasa suplimentelor nutritive devine din ce in ce mai mica, in special dupa ce realizezi ca suplimentele nu sunt steroizi sau inlocuitori de mese principale ci doar, asa cum se numesc, SUPLIMENTE pentru o dieta mai buna. Asta este descoperirea de baza pe care am avut-o acum cativa ani si care m-ajutat sa injeleg ca suplimentele, luate cu moderatie sunt perfect sanatoase pentru majoritatea oamenilor. Si mai exista cateva care sunt absolut critice in drumul tau spre succes catre un corp mai musculos si sanatos.
Asadar, care este genul de suplimente care imi trebuie pentru a-mi mentine aspectul tot timpui anului si ce trebuie sa folosesc pentru a-mi creste masa musculara? Prima regula este sa iei suplimente care te ajuta sa-ti menjii tesutul muscular existent. Toti trebuie sa ne amintim ca muschii sunt tesuturi foarte greu de mentinut din punct de vedere metabolic. Ceea ce vreau sa spun este ca, indiferent daca esti barbat sau femeie, corpul tau nu vrea sa tina cantitati mari de masa musculara. Pur pi simplu, tesutul adipos este mai dens caloric (9 Kcal/1 g) fata de cel muscular (4 kcal/1 g). Asadar, cand esti infometat, grasimea este mult mai valoroasa pentru supravietuire. De aceea, corpul tau automat prefera sa pastreze grasimea in locul masei musculare. Aici, strategia folosirii suplimentele nutritive este absolut de baza. Aminoacizii cu  lanturi ramificate (BCAA) sunt/reprezinta caramizile cruciale pentru mentinerea si cresterea masei musculare. Nu numai ca sunt una dintre cele mai importante (daca nu cea mai importanta) chei(e) pentru declansarea sintezei musculare dupa antrenament, dar asigura o sursa foarte accesibila de aminoacizi ca si combustibil pentru refacerea si cresterea musculara. in cazul ca nu stiai muschii sunt construiti din aminoacizi pe care corpul ii poate utiliza pentru energie in absenta glucozei. Deci, prin asigurarea unui flux continuu de aminoacizi catre muschi, acestia vor ramane in muschi si nu vor trebui scosi in lipsa energiei. Alt lucru pozitiv pentru BCAA este ca este aproape imposibil sa iei prea mult. In orice moment al zilei sunt bineveniti.
Glutamina
Alt supliment pe care nu il poti supradoza este aminoacidul glutamina. Acesta este cel mai raspandit aminoacid din muschi, dar este primul care este folosit de acestia atunci cand te antrenezi tare si tii si dieta. Ca si BCAA-ul, glutamina poate fi folosita pe tot parcursul zilei, avand cel mai puternic efect anticatabolic pentru corpul uman.
Pudra proteica
Acesta este suplimentul de care sunt intrebat cel mai des. E putin complicat deoarece sunt atat de multe genuri de proteine in zilele noastre, insa eu sunt un fan infocat pentru izolatul proteic din zer. In primul rand pentru ca am intoleranta la lactoza asa ca prin procesul de filtrare pentru obtinerea izolatului din zer se indeparteaza aproape toata lactoza. Asta inseamna ca imi pot asigura portia de proteine dintr-un shake care apoi nu ma va balona si nu imi va crea alte probleme de digestie. In al doilea rand, izolatul proteic din zer este foarte usor absorbit. in procesul de creare a acestui izolat, sunt extrase cele mai calitative componente proteice din zer. Astfel iti este asigurata o proteina foarte digestibila care, in plus, ofera si un plus de crestere a insulinei care, la randul ei, te ajuta sa absorbi mai multa proteina fara a lua o cantitate semnificativa de carbohidrati.
Crestere naturala a testosteronului
In sfarsit, ultima categorie de suplimente importante are o reputatie proasta. Cand oamenii aud de testosteron in mod automat cred ca este ceva de rau. Faptul este ca testosteronul este o substanta critica pentru buna functionare si sanatate a mai multor organe, nu doar pentru crestere de masa musculara. Valabil atat la barbati cat si la femei. In zilele noastre exista o multitudine de factori care duc la reducerea nivelului de testosteron asa ca un suport natural si de incredere poate aduce beneficii multiple pentru orice atlet.
Pe langa toate acestea mai trebuie sa luam vitamine. Pe langa recomand un supliment bun de Omega-3 din ulei de peste precum si vitamina D3 pentru mentinerea sanatatii creierului. Uneori uitam ca toate comenzile corpului sunt date de creier si de aceea trebuie sa avem grija de el.
Tragand linie – mergi la sala, continua sa te antrenezi constiincios si trateaza suplimentele ca parte importanta in drumul tau spre atingerea telurilor.