Masa post-antrenament este cea mai importantã masa a zilei. Consumul de proteine şi carbohidraţi imediat dupã şedinţa de antrenament conduce la pãtrunderea elementelor nutritive direct în ţesutul muscular. Cercetãri recente aratã cã pentru a obţine cele mai bune rezultate de la masa post-antrenament aceasta va trebui sã conţinã nivele reduse de grãsimi. Medicine&Science in Sports&Exercise a publicat un studiu în care douã loturi de sportivi care au susţinut douã şedinţe de antrenament zilnic au fost alimentaţi diferit; unul dintre loturi a primit mese post-antrenament cu proteine şi conţinut crescut de carbohidraţi, celãlalt grup a primit mese post-antrenament cu proteine şi conţinut crescut de grãsimi. Testele au arãtat cã sportivii din lotul care s-a alimentat cu mese cu conţinut crescut de grãsimi a prezentat o reducere a unei enzime (P70-S6K1) responsabilã de sinteza proteinelor; evaluarea creşterii musculare a arãtat cã acest grup de sportivi a prezentat un nivel mai redus de hipertrofie muscularã la sfârşitul perioadei de studiu. Concluzia studiului a fost cã mesele cu grãsimi trebuie sã fie evitate în perioada post-antrenament, şi sã fie programate în care nu sunt programate şedinţe de antrenament.