Extensiile standard pentru tricepsi, din stand cu fata la cablu, sunt un bun exercitiu dar, daca doresti o dezvoltare incredibila a tricepsului, care sa-ti Tntinda maneca tricoului, ai nevoie de un exercitiu cu stimul mai puternic.
Exercitiul pe care urmeaza sa vi-l descriu este efectuat intr-o maniera diferita fata de extensiile standard. Va lua trisarea care poate exista la extensiile din stand si va forta o contractie puternica la fiecare repetare.
Asaza o bancuja reglabila, cu spatele la un cablu cu scripete pozitionat in partea de sus. Regleaza spatarul la aproximativ 45 de grade. La cablu ataseaza un maner scurt drept sau usor indoit. Asaza-te pe bancuta si apuca manerul cu o priza pronatie. Trage de cablu pana cand coatele sunt in lateralul trunchiului iar manerul se afla la nivelul partii superioare a pieptului. Aceasta este pozitia de start. Deja tricepsul se afla in tensiune prin menjinerea manerului la acest nivel.
De la pozitia de start, fa o extensie completa a bratelor, coatele raman pe loc, manerul este adus in jos, cu o miscare de arc de cerc. Cand ajungi in partea de jos si brajele sunt intinse si blocate, incearca sa impingi mai mult manerul, catre picioare, pentru a maximiza contractia tricepsilor. Mentine contractia 1-2 secunde, dupa care revino lent la pozijia de start.
Aceasta variatie a extensiilor este foarte eficienta deoarece unghiul si directia cablului mentin tricepsul intr-o tensiune permanenta. Tricepsul nu apuca deloc sa se odihneasca. Vei simti imensul efort la sfarsitul seriei cand tricepsul va urla de durere.
Pozitia sezand pe bancuta inclinata va duce la eliberarea tensiunii care apare pe spatele inferior la extensiile traditonale din stand, mai ales cele efectuate cu greutaji mari. In plus, pozitia corpului si a bratelor duce la o contractie extrema a tricepsilor.
Pentru un plus de variatie, du coatele putin mai in fata corpului si mentine-le acolo. Vei simti putin diferit lucrul tricepsilor.
Imi place sa efectuez acest exercijiu la finalul antrenamentului pentru tricepsi, dupa exercijiile de baza precum flotarile la paralele sau impinsul din culcat cu priza ingusta.