In conditii normale, proteinele au roluri vitale in mentinerea, reprarea si dezvoltarea tesuturilor organismului. Cand se reduc rezervele de carbohidrati, organismul converteste proteinele in glucoza pentru obtinerea de energie.
Carbohidratii au proprietati de ‘economisire a proteinelor’ (‘sparing-effect’).
Carbohidratii sunt foarte importanti tocmai prin faptul ca daca orgnismul nu are rezerve suficiente va incepe sa consume mai multe proteine. Pretul platit pentru reducerea tesutului muscular!
De asemenea, nici consumul in exces de carbohidrati nu este bun deoarece duce la un aspect plat al muschilor. Volumul muscular depinde in mare masura de depozitele de glicogen din tesutul muscular. De asemeena vascularittaea depinde de aportul de carbohidrati. Ai observat cand mananci ca venele dispar pentru un timp si reapar la o scurta perioada de la terminarea mesei? Profesionistii culturisti consuma zahar inaintea competitiilor pentru a-si evidentia vascularitatea.
Un mare procent din greutatea pe care o arunci in timpul unei diete hipocalorice cu continut redus de grasimi este apa. Pentru fiecare gram de carbohidrati depozitati in muschi se acumuleaza 3 grame de apa. Descresterea aportului de carbohidrati reduce si volumul de apa din organism, in mod natural. Initial, la inceputul dietei organismul retine excesul de apa, insa aceasta se va disipa dupa cateva zile. Retine ca daca aportul de carbohidrati este redus si nivelul energetic va fi redus. In principal persoanele care se simt in stare de supraantrenament se plang de reducerea energiei si de pierderea volumului muscular.