BORUL FACE  EFECTUL VITAMINEI D INVINCIBIL

V-ati obișnuit să auziți că o vitamină sau un mineral ajută la absorbția altora. In corp vitamina D joacă un rol vital în a ajuta la absorbția calciului. După cum știm, calciul are un efect foarte benefic, deoarece ajută la construirea și menținerea oaselor puternice, fiind în același timp necesar pentru contracțiile musculare și impulsurile nervoase pentru a transporta mesajele între corp și creier. Daca obisnuiti ca in acest moment sa consumati zilnic o combinatie (un supliment)  de calciu cu vitamina D luati in calcul sa adaugati si bor în acest amestec; efectul vitaminei D va fi potentat la maxim  iar aceasta la randului ei va maximiza efectul calciului.

De ce ar trebui să combinați borul cu vitamina D?

Pentru început, dacă nu ați citit citit articolul anterior de pe blog dedicat in intregime mineralul bor si despre modalitatea in care acesta vă poate face să vă simțiți mai bine, vă sugerez să sa alocati putin timp pentru a afla ceva mai multe despre acest mineral precum și câteva dintre beneficiile pe care le puteți experimenta utilizarea sa.

Intorcandu-ne inapoi  așa dupa cum cum am menționat mai sus, vitamina D ajută la absorbția calciului. Daca aveti posibilitatea sa asociati si bor, veti avea capacitatea de a prelungi timpul de înjumătățire al vitaminei D. Pentru cei care nu sunt familiarizați cu termenul „timp de înjumătățire”, este durata necesară substanței (în acest caz vitamina D) să scadă la jumătate din doza inițială. Borul ajută, de asemenea, corpul să proceseze alte minerale, cum ar fi fosforul și magneziul. Deși putem sa dobandim zilnic o anumită cantitate de vitamina D in mod natural si direct de la la soare pe o perioada lunga a anului , în lunile mai reci si/sau mai inchise ale anului, va deveni tot mai dificil să beneficiezi de vitamina D pe aceaasta cale pur si simplu datorita ”cantității reduse” de lumină de zi din acele anotimpuri. Aici poate interveni borul care poate face in mod decisiv diferenta.

Un studiu a constatat că cei care au avut un nivel scăzut de vitamina D și au avut grija sa isi suplimenteze dita cu bor în timpul lunilor de iarnă (când soarele este tot mai putin prezent – sau in unele zone sau chiar ani –lipseste de pe cer zile bune la rand!!!) au putut crește nivelul de vitamina D cu 20%. Acest lucru nu numai că poate ajuta persoana in cauza să se simtă mai bine în acele luni mai reci (de obicei datorită expunerii mai reduse la lumina soarelui și a nivelurilor de vitamina D care pot provoca depresia de tip sezonier), dar vor putea, de asemenea, să absoarbă mai bine calciul atunci când nivelurile lor ar fi la cote mult scazute (dimibuate) fata de cele normale.